
Κατεύθυνσης
Κατεύθυνσης
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διαλέξεις | 3 ώρες |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Κατεύθυνσης κ2 |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | ΟΧΙ |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική /Αγγλική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση: Να κατηγοριοποιήσουν τις διαφορετικές πηγές ενέργειας και τους διαφορετικούς τομείς της οικονομίας που αυτοί επηρεάζουν και σχετίζονται. Να εξηγήσουν και να περιγράψουν τις τάσεις στην αγορά της ενέργειας στην Ευρώπη και στην Ελλάδα Να επεκτείνουν τις βασικές προσεγγίσεις της Οικονομικής Επιστήμης σχετικά με την ζήτηση, την προσφορά και τους παράγοντες που τις επηρεάζουν, στις βασικές αγορές ενέργειας του α) ηλεκτρισμού, β)υγρών καυσίμων, γ)άνθρακα και δ) Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) Να κατανοήσουν την λειτουργία της αγοράς ενέργειας και τους διαφορετικούς μηχανισμούς διαμόρφωσης των τιμών όπως πολιτικές ενέργειας, εμπόδια στις αγορές, τεχνολογική πρόοδο και τις εξωτερικότητες Να κατανοήσουν έννοιες και προσεγγίσεις όπως η ενεργειακή ασφάλεια και να ερμηνεύουν τις ενεργειακές πολιτικές και τις πολιτικές της κλιματικής αλλαγής |
Γενικές Ικανότητες |
Το Μάθημα αποσκοπεί στο να αποκτήσει ο πτυχιούχος γενικές ικανότητες ανάπτυξης σύνθετης κριτικής σκέψης, λήψης αποφάσεων, αυτόνομης εργασίας, προσαρμογής σε νέες καταστάσεις, παραγωγής νέων ερευνητικών ιδεών, αναζήτησης, ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση των απαραίτητων ΤΠΕ και επίδειξης επαγγελματικής, κοινωνικής και ηθικής υπευθυνότητας. |
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ. | Η παράδοση του μαθήματος πραγματοποιείται πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Κατά τη διδασκαλία και στην επικοινωνία με τους φοιτητές χρησιμοποιούνται ΤΠΕ (χρήση powerpoint και videoprojector για την παράδοση των διαλέξεων και χρήση e-class και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές). | ||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Ερωτήσεις Κρίσεως που μπορούν να λάβουν τη μορφή Δοκιμασίας Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεων Σύντομης Απάντησης, Επίλυσης Προβλημάτων, Θεμάτων Ανάπτυξης με τη χρήση Μελετών Περίπτωσης για την αξιολόγηση των φοιτητών. Η βαθμολογία των φοιτητών προκύπτει 70% από την επίδοσή τους κατά την τελική γραπτή εξέταση και 30% από την εργασία τους ή από τη συμμετοχή τους στην ενδιάμεση εξέταση προόδου ή από τη συμμετοχή τους και στην εργασία και στην πρόοδο με τον μέσο όρο των επιδόσεων προόδου και εργασίας να αποτελεί το 30% του τελικού βαθμού. |
Energie, Economie et politiques (3rd), Hansen-Percebois-Janssens, Επιστημονική Επιμέλεια Θωμάς Αλεξόπουλος, Εκδόσεις Προπομπός Energy Finance and Economics – Analysis and valuation, Risk Management, and the Future of Energy, Betty Simkins and Russell Simkins, KOLB SERIES IN FINANCE Energy Derivatives: Pricing and risk management – Les Clewlow, Chris Strickland, London, Lacima Publications ( ISBN 0-9538896-0-2) Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Εκτός των παραπάνω εγχειριδίων οι φοιτητές μπορούν να συμπληρώσουν τις γνώσεις τους από συναφή διεθνούς εμβέλειας επιστημονικά περιοδικά. |