Κατεύθυνσης
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
- ΓΕΝΙΚΑ
-
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Διαλέξεις 3 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Κατεύθυνσης Κ2 ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΝΑΙ - ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να κατανοήσουν τα κριτήρια που χρησιμοποιούνται στην Αξιολόγηση Επενδύσεων τόσο από ιδιωτική- χρηματοοικονομική όσο και από κοινωνικοοικονομική σκοπιά. Η προσέγγιση που ακολουθείται δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη μικροοικονομική θεωρητική θεμελίωση των κριτηρίων που χρησιμοποιούνται αντλώντας από τη θεωρία που οι φοιτητές έχουν διδαχθεί, και προεκτείνοντας και συνδέοντας καταλήγει στην πρακτική εφαρμογή των κριτηρίων της αξιολόγησης επενδύσεων.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να κατανοούν σε βάθος τις οικονομικές αρχές στην οποία βασίζεται η Αξιολόγηση Επενδύσεων και να αναγνωρίζουν και να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τις μεθοδολογίες αξιολόγηση επενδύσεων τόσο από τη χρηματοοικονομική-ιδιωτική όσο και από την κοινωνικοοικονομική σκοπιά.
Γενικές Ικανότητες Το μάθημα αυτό αποσκοπεί στο να αποκτήσει ο πτυχιούχος γενικές ικανότητες ανάπτυξης σύνθετης κριτικής σκέψης, λήψης αποφάσεων, αυτόνομης εργασίας, προσαρμογής σε νέες καταστάσεις, αναζήτησης, ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση των απαραίτητων ΤΠΕ και επίδειξης επαγγελματικής, κοινωνικής και ηθικής υπευθυνότητας. - ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Τίτλος ενότητας Βιβλιογραφία Σύνδεσμος παρουσίασης Το μονοπεριοδικό υπόδειγμα επένδυσης-κατανάλωσης: εξαγωγή της καμπύλης φυσικών, συνάρτηση ωφέλειας και διαχρονική κατανομή της κατανάλωσης, οριακός λόγος χρονικής προτίμησης, άριστη κατανομή κατανάλωσης στην περίπτωση ενός επενδυτή Σημειώσεις στο eclass
Lumby, S., and Jones, C., 2001, Fundamentals of Investment Appraisal Methods. Thomson Learning: London
Κεφ. 4, σελ. 58-63
eclass.uop.gr Επενδύσεις στην αγορά κεφαλαίου: γραμμή επενδύσεων στην αγορά κεφαλαίου και επιτόκιο σε τέλεια αγορά κεφαλαίου. Δυνατότητα επενδύσεων στην αγορά κεφαλαίου και πραγματοποίηση φυσικών επενδύσεων: οριακή απόδοση και κόστος ευκαιρίας φυσικών επενδύσεων, κριτήριο λήψης αποφάσεων για το όριο ανάληψης φυσικών επενδύσεων Σημειώσεις στο eclass
Lumby, S., and Jones, C., 2001, Fundamentals of Investment Appraisal Methods. Thomson Learning: London
Κεφ. 4, σελ. 63-64
eclass.uop.gr Το θεώρημα του διαχωρισμού και η περίπτωση του πολυμετοχικού επενδυτικού φορέα Σημειώσεις στο eclass
Lumby, S., and Jones, C., 2001, Fundamentals of Investment Appraisal Methods. Thomson Learning: London
Κεφ. 4, σελ. 65-69
eclass.uop.gr Το υπόδειγμα επένδυσης κατανάλωσης και η καθαρή παρούσα αξία (ΚΠΑ). Το υπόδειγμα επένδυσης-κατανάλωσης και ο εσωτερικός συντελεστής απόδοσης Σημειώσεις στο eclass
Lumby, S., and Jones, C., 2001, Fundamentals of Investment Appraisal Methods. Thomson Learning: London
Κεφ. 5, σελ. 76-82, σελ. 86-93
eclass.uop.gr Η εσωτερική λογική του κριτηρίου της Καθαρής Παρούσης Αξίας και το κόστος ευκαιρίας της επένδυσης Σημειώσεις στο eclass
Lumby, S., and Jones, C., 2001, Fundamentals of Investment Appraisal Methods. Thomson Learning: London
Κεφάλαιο 5, σελ. 82-85
eclass.uop.gr Αμοιβαίως αποκλειόμενα επενδυτικά σχέδια και προβλήματα στη χρήση του εσωτερικού συντελεστή απόδοσης. Άλλα προβλήματα στην εφαρμογή του εσωτερικού συντελεστή απόδοσης Σημειώσεις στο eclass
Lumby, S., and Jones, C., 2001, Fundamentals of Investment Appraisal Methods. Thomson Learning: London
Κεφ. 6, σελ. 103-127
eclass.uop.gr Στενότητα κεφαλαίου και αξιολόγηση επενδύσεων: ο λόγος ωφελειών κόστους. Πληθωρισμός και διαδικασία αξιολόγησης επενδύσεων Σημειώσεις στο eclass
Lumby, S., and Jones, C., 2001, Fundamentals of Investment Appraisal Methods. Thomson Learning: London
Κεφ. 7, σελ. 132-137
Κεφ. 8, σελ. 154-162
eclass.uop.gr Θεωρητική θεμελίωση της κοινωνικό-οικονομικής αξιολόγησης επενδύσεων: Αποτελεσματικότητα κατά Pareto στην οικονομία τις αγοράς. Δυνητικά προτιμότερες κατά Pareto κατανομές. Το κριτήριο της αποζημίωσης (Kaldor-Hicks). Ο έλεγχος του εθνικού εισοδήματος Σημειώσεις στο eclass
Μέργος, Γ.Ι., 2003, Κοινωνικο-οικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων και Πολιτικών. Εκδόσεις Μπένου: Αθήνα
Κεφ. 4, σελ. 127- 152
eclass.uop.gr Αποτυχίες της αγοράς και παρεμβάσεις του κράτους και η ανάλυση κόστους-οφέλους Σημειώσεις στο eclass
Μέργος, Γ.Ι., 2003, Κοινωνικο-οικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων και Πολιτικών. Εκδόσεις Μπένου: Αθήνα
Κεφ. 6, σελ. 193-228
eclass.uop.gr Προσδιορισμός και αποτίμηση στοιχείων κόστους-οφέλους: σκιώδεις τιμές. Αποτίμηση μη αγοραίων αγαθών και υπηρεσιών Σημειώσεις στο eclass
Μέργος, Γ.Ι., 2003, Κοινωνικο-οικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων και Πολιτικών. Εκδόσεις Μπένου: Αθήνα
Κεφ. 7, σελ. 233-270
eclass.uop.gr Κοινωνικό επιτόκιο προεξόφλησης. Επιπτώσεις στη διανομή του εισοδήματος Σημειώσεις στο eclass
Μέργος, Γ.Ι., 2003, Κοινωνικο-οικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων και Πολιτικών. Εκδόσεις Μπένου: Αθήνα
Κεφ. 9, σελ. 299-319
eclass.uop.gr Δημόσιες παρεμβάσεις, έργα και πολιτικές Σημειώσεις στο eclass
Μέργος, Γ.Ι., 2003, Κοινωνικο-οικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων και Πολιτικών. Εκδόσεις Μπένου: Αθήνα
Κεφ. 3, σελ. 89- 115
eclass.uop.gr Συγκρίσεις «με και χωρίς» το έργο ή την πολιτική. Εκ των προτέρων (ex-ante) και εκ των υστερών (ex-post( αξιολογήσεις Σημειώσεις στο eclass
Μέργος, Γ.Ι., 2003, Κοινωνικο-οικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων και Πολιτικών. Εκδόσεις Μπένου: Αθήνα
Κεφ. 3, σελ. 117-122
eclass.uop.gr Τρόποι αξιολόγησης φοιτητή: Πρόταση 1 Τελική Γραπτή Εξέταση και Ενδιάμεση Γραπτή Εξέταση Προόδου - ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ. Η παράδοση του μαθήματος πραγματοποιείται πρόσωπο με πρόσωπο ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Κατά τη διδασκαλία και στην επικοινωνία με τους φοιτητές χρησιμοποιούνται ΤΠΕ (χρήση powerpoint και videoprojector για την παράδοση των διαλέξεων και χρήση e-class και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές). ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου Διαλέξεις 39 ώρες διδασκαλίας Αυτοτελής μελέτη 111 ώρες Σύνολο 150 ώρες ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Ερωτήσεις Κρίσεως που μπορούν να λάβουν τη μορφή Δοκιμασίας Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεων Σύντομης Απάντησης, Επίλυσης Προβλημάτων, Θεμάτων Ανάπτυξης με Διαγραμματική Απεικόνιση για την αξιολόγηση των φοιτητών. - ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Μέργος, Γ.Ι., 2003, Κοινωνικο-οικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων και Πολιτικών. Εκδόσεις Μπένου: Αθήνα
Lumby, S., and Jones, C., 2001, Fundamentals of Investment Appraisal Methods. Thomson Learning: London
Lumby, S., 1981, Investment Appraisal and Related Decisions. Nelson: Walton-on-Thames