
Επιλογής
Επιλογής
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διαλέξεις | 3 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
Επιλογής |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με βασικά εργαλεία ανάλυσης του Τομέα Μεταφορών όπως αυτός εκφράζεται μέσα από τις οδικές, σιδηροδρομικές, αεροπορικές, ποτάμιες, θαλάσσιες και συνδυασμένες μεταφορές. Τα αναλυτικά αυτά εργαλεία εκπορεύονται κυρίως από το πεδίο της μικροοικονομικής. Το μάθημα επιδιώκει την ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων, αναλυτικής σκέψης και γνώσης από τους φοιτητές για τον τρόπο με τον οποίο αναλύεται η ζήτηση μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων, αλλά και το κόστος των μεταφορικών υπηρεσιών, υποδομών και οχημάτων. Επίσης, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο να κατανοήσουν οι φοιτητές τις τεχνικές και τις οικονομικές αρχές τιμολόγησης των μεταφορών όπως επίσης και τον ρόλο των κυβερνητικών ρυθμίσεων στον τομέα των μεταφορών. |
Γενικές Ικανότητες |
Το μάθημα αυτό αποσκοπεί στο να αποκτήσει ο πτυχιούχος γενικές ικανότητες ανάπτυξης σύνθετης κριτικής σκέψης, λογικής επιχειρηματολογίας, επεξεργασίας και ανάλυσης προβλημάτων, λήψης αποφάσεων, αυτόνομης εργασίας, προσαρμογής σε νέες καταστάσεις, αναζήτησης, ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση των απαραίτητων ΤΠΕ και επίδειξης επαγγελματικής, κοινωνικής και ηθικής υπευθυνότητας. |
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Η παράδοση του μαθήματος πραγματοποιείται πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Κατά τη διδασκαλία και στην επικοινωνία με τους φοιτητές χρησιμοποιούνται ΤΠΕ (χρήση powerpoint και videoprojector για την παράδοση των διαλέξεων και χρήση e-class και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές). | ||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Ερωτήσεις Κρίσεως που μπορούν να λάβουν τη μορφή Δοκιμασίας Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεων Σύντομης Απάντησης, Επίλυσης Προβλημάτων, Θεμάτων Ανάπτυξης με τη χρήση Μελετών Περίπτωσης για την αξιολόγηση των φοιτητών. Η βαθμολογία των φοιτητών στηρίζεται κυρίως στην επίδοσή τους κατά την τελική γραπτή εξέταση σε ποσοστό 70% και σε ποσοστό 30% από την ενδιάμεση εξέταση προόδου. |
Ως βασικά εγχειρίδια για το μάθημα έχουν προταθεί τα κάτωθι βιβλία: -Boyer, K., (2005). «Οικονομική των Μεταφορών», Εκδόσεις: Έλλην. -Προφυλλίδης, Β., (2016). «Οικονομική των Μεταφορών», Εκδόσεις: Παπασωτηρίου. -Μουρμούρης, Ι., (2006). «Οικονομική των Μεταφορών», Εκδόσεις: Σταμούλη Α.Ε. -Σαμπράκος, Ε., (2009). «Εισαγωγή στην Οικονομική των Μεταφορών», Εκδόσεις: Σταμούλη Α.Ε. |