
Επιλογής
Επιλογής
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διαλέξεις | 3 ώρες |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Επιλογής - Ειδικού υποβάθρου, Ειδίκευσης |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | ΟΧΙ |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική /Αγγλική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση : Να Κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο η οικονομική επιστήμη αντιμετωπίζει Περιβαλλοντικά θέματα Να διακρίνει και να υπολογίζει τις Περιβαλλοντικές εξωτερικότητες από την οικονομική δραστηριότητα. Να εφαρμόσει αναλύσεις ωφελειών-κόστους πέρα από τα αυστηρά εταιρικά όρια Να μετρά με οικονομικούς όρους την αξία του περιβάλλοντος, Να καταδεικνύει την σημασία της βιώσιμης ανάπτυξη, Να κατανοεί βασικές έννοιες όπως η «cap-and-trade», «development impact fees», «carbon trading», «congestion pricing», «pay-as-you-throw», «debt-for-nature swaps», «extended producer responsibility» Να τις εφαρμόσει σε επαγγελματικό και σε ακαδημαϊκό επίπεδο σε μεγαλύτερο βάθος και εύρος. |
Γενικές Ικανότητες |
Το Μάθημα αποσκοπεί στο να αποκτήσει ο φοιτητής γενικές ικανότητες ανάπτυξης σύνθετης κριτικής σκέψης, λήψης αποφάσεων, αυτόνομης εργασίας, προσαρμογής σε νέες καταστάσεις, παραγωγής νέων ερευνητικών ιδεών, αναζήτησης, ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση των απαραίτητων ΤΠΕ και επίδειξης επαγγελματικής, κοινωνικής και ηθικής υπευθυνότητας. Επιπλέον αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω δεξιοτήτων: Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Δυνατότητα σύνθεσης επιστημονικών εργασιών και ικανότητες ανάπτυξης σύνθετης και κριτικής σκέψης, λογικής επιχειρηματολογίας καθώς και επεξεργασίας και ανάλυσης προβλημάτων Ικανότητες αυτόνομης εργασίας, προσαρμογής σε νέες καταστάσεις, και επίδειξης επαγγελματικής, κοινωνικής και ηθικής υπευθυνότητας. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής και εργασία σε διεθνές και διεπιστημονικό περιβάλλον. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής, επαγωγικής σκέψης και νέων ερευνητικών ιδεών. Δυνατότητα λήψης αποφάσεων, ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων. |
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ. | Η παράδοση του μαθήματος πραγματοποιείται πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Κατά τη διδασκαλία και στην επικοινωνία με τους φοιτητές χρησιμοποιούνται ΤΠΕ (χρήση powerpoint και videoprojector για την παράδοση των διαλέξεων και χρήση e-class και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές). | ||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Ερωτήσεις Κρίσεως που μπορούν να λάβουν τη μορφή Δοκιμασίας Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεων Σύντομης Απάντησης, Επίλυσης Προβλημάτων, Θεμάτων Ανάπτυξης με τη χρήση Μελετών Περίπτωσης για την αξιολόγηση των φοιτητών.
Η βαθμολογία των φοιτητών προκύπτει 70% από την επίδοσή τους κατά την τελική γραπτή εξέταση και 30% από την εργασία τους ή από τη συμμετοχή τους στην ενδιάμεση εξέταση προόδου ή από τη συμμετοχή τους και στην εργασία και στην πρόοδο με τον μέσο όρο των επιδόσεων προόδου και εργασίας να αποτελεί το 30% του τελικού βαθμού. |
Tom Tietenberg, Lynne Lewis - Οικονομική Περιβάλλοντος & Φυσικών Πόρων - Επιμελεια Ανδρέας Παπανδρέου - Μετάφραση Ανδρέας Σοκοδήμος - Εκδόσεις Gutenberg. Οικονομική των φυσικών πόρων και του περιβάλλοντος, Faucheux Sylvie, Noel Jean – Francois, Διαθέτης (Εκδότης): Γ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ - Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ Ο.Ε. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ-ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΤΗ ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΤΣΑΝΑΚΤΣΙΔΗΣ Γ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, Εκδόσεις ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΑΙ ΧΡΥΣΑΥΓΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ ΟΕ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ , ΧΑΛΚΟΣ ΕΜΜ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ISBN978-960-9495-84-4, Εκδόσεις ΔΙΣΙΓΜΑ. |