
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διαλέξεις, Φροντιστηριακές Ασκήσεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις | 3 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Υποχρεωτικό, γενικού υποβάθρου, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | Στατιστική Ι, Στατιστική ΙΙ |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Η παράθεση μιας ολοκληρωμένης και προσιτής περιγραφής των διαθέσιμων οικονομετρικών μεθόδων και η συστηματοποίηση των γνώσεων που είναι απαραίτητες για την ανάλυση πραγματικών οικονομικών δεδομένων και την εξαγωγή κατάλληλων συμπερασμάτων. Στα πλαίσια του μαθήματος θα εξεταστούν οι περιοχές του γραμμικού υποδείγματος και της αξιολόγησής του, τα ασυμπτωτικά αποτελέσματα, οι χρονοσειρές και τα χαρακτηριστικά τους, κ.λ.π. Βασικά συστατικά του μαθήματος αποτελούν, πέρα από την θεωρία, οι ασκήσεις, η συμμετοχή στα εργαστήρια και η συστηματική ενασχόληση με δεδομένα του διαδικτύου και λογισμικό οικονομετρίας. Οι φοιτητές θα αποκτήσουν ουσιαστικές δεξιότητες στην κατανόηση της χρήσης της οικονομετρίας για την επεξεργασία και ανάλυση στατιστικών, επιχειρηματικών και οικονομικών δεδομένων, να συνδέουν τα δεδομένα και την ανάλυσή τους με την λήψη αποφάσεων, να οργανώνουν τον τρόπο μιας οικονομετρικής ανάλυσης, να κατανοούν τις δυσκολίες της στατιστικής επαγωγής και να γνωρίζουν τους περιορισμούς της ανάλυσης και τέλος να μπορούν να ρωτούν τις σωστές ερωτήσεις στα πλαίσια μιας ανάλυσης, δεδομένων των περιορισμών των δεδομένων που έχουν και της απόφασης που η ανάλυση θέλει να βοηθήσει. |
Γενικές Ικανότητες |
Δυνατότητα ποσοτικής ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων Δυνατότητα λήψης αποφάσεων Δυνατότητα σύνθεσης επιστημονικών εργασιών Δυνατότητα εργασίας σε διεθνές περιβάλλον Δυνατότητα επαγωγικής σκέψης Χρήση νέων τεχνολογιών, χρήση διαδικτύου, χρήση λογισμικού ανοικτού κώδικα Χρήση περιβάλλοντος οικονομετρικού προγραμματισμού Σχεδιασμός οικονομετρικής εργασίας Εργασία σε ομαδικό περιβάλλον |
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο , ανοιχτές δημόσιες διαλέξεις, εργαστήρια με χρήση Η/Υ |
||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eclass, λογισμικά πακέτα Οικονομετρίας |
||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ | To μάθημα αξιολογείται με βάση προαιρετική πρόοδο που πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, Με τις λύσεις των ασκήσεων του μαθήματος, Με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Η πρόοδος θα υπολογίζεται στο 20% του βαθμού, οι ασκήσεις στο 10% και οι τελικές εξετάσεις στο 70%. Ο τελικός βαθμός του μαθήματος θα είναι, είτε ο συνολικός βαθμός και από τα τρία μέρη σταθμισμένος με τις αντίστοιχες βαρύτητες, είτε ο βαθμός στις τελικές εξετάσεις. Γλώσσα αξιολόγησης είναι η Ελληνική. |
Εφαρμοσμένη Οικονομετρία, Asteriou & Hall, εκδόσεις Προπομπός, 2-18, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 77108018 Οικονομετρία, Τζαβαλής, εκδόσεις ΟΠΑ, 2008, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 2047 Οικονομετρία: Πρακτικός Οδηγός Χρήσης, Studenmund A., εκδόσεις Πασχαλίδης, 2017, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 50660086 Εισαγωγή στην Οικονομετρία, Stock J., Watson, M., εκδόσεις Gutenberg 2017, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 68395520
Ενδεικτική βιβλιογραφία Πιθανοθεωρητική Θεμελίωση της Οικονομετρίας, Ν. Πιττής, εκδόσεις Σταμούλη ΑΕ, 2010 Εισαγωγή στην οικονομετρία, J. Wooldridge, εκδόσεις Παπαζήση, 2011 Principles of Econometrics, 4th Edition, R. Carter Hill, W. Griffiths, G. Lim, Wiley, 2011 Applied Econometrics Third Edition, 3rd edition, D. Asteriou – S. Hall, Palgrave-McMillan, 2015 |