
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διαλέξεις | 3 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Γενικού υπόβαθρου, Υποχρεωτικό |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | Βασικές γνώσεις μαθηματικών Γ Λυκείου, Εφαρμοσμένα Μαθηματικά για Οικονομολόγους 1 και 2 (προαιρετικά) |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι (στην Αγγλική) |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών στις έννοιες, τη δομή και τη χρήση της Στατιστικής στα πλαίσια της Οικονομικής επιστήμης. Βασικοί στόχοι του μαθήματος είναι η κατανόηση των βασικών εννοιών στις πιθανότητες και την εκτιμητική καθώς και η εφαρμογή τους σε οικονομικά δεδομένα. Το μάθημα αυτό, καθώς και η συνέχεια του στη Στατιστική ΙΙ, προετοιμάζει τους φοιτητές για το θεμελιώδες μάθημα της Οικονομετρίας. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να: παρουσιάζει συνοπτικά ποσοτικά και κατηγορικά δεδομένα απεικονίζει και να συνειδητοποεί μέσω της απεικόνισης τις ιδιότητες τυχαίων φαινομένων υπολογίζει και να ερμηνεύει περιγραφικά μέτρα κατανοεί την έννοια του πληθυσμού και του τυχαίου δείγματος εφαρμόζει βασικές αρχές πιθανοθεωρίας συνδέει τη θεωρία πιθανοτήτων με τη στατιστική επαγωγή χρησιμοποιεί λογισμικό για την οργάνωση, παρουσίαση και ανάλυση δεδομένων |
Γενικές Ικανότητες |
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης Ατομική εργασία Ομαδική εργασία |
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Εclass, ορισμένες διαλέξεις με projector, επικοινωνία με φοιτητές μέσω email | ||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
To μάθημα αξιολογείται με βάση μια ατομική/ομαδική εργασία (20%), δύο γραπτές εξετάσεις προόδου (40%) και την τελική γραπτή εξέταση (40%). Οι ενδιάμεσες εξετάσεις και η εργασία είναι προαιρετικές και προσμετρώνται μόνο εφ’ όσον ο βαθμός στις τελικές εξετάσεις είναι τέσσερα ή μεγαλύτερος και μόνο εφ’ όσον συμβάλλουν στην αύξηση της τελικής βαθμολογίας. Η εργασία έχει ως σκοπό να εξοικειώσει τους φοιτητές στην εφαρμογή στατιστικών μεθόδων σε πραγματικά οικονομικά δεδομένα με τη χρήση του κατάλληλου λογισμικού. Οι ενδιάμεσες και οι τελικές γραπτές εξετάσεις περιλαμβάνουν ερωτήσεις θεωρίας και ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων ενώ μπορεί να είναι και με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Οι φοιτητές αξιολογούνται για την κατανόηση βασικών εννοιών, την κριτική σκέψη και ανάλυση καθώς και για την ικανότητα τους στην αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Τα κριτήρια αξιολόγησης γνωστοποιούνται στις φοιτητές μέσω του αναλυτικού περιγράμματος του μαθήματος που αναρτάται στη σελίδα του μαθήματος. |
Χατζηνικολάου, Δ., 2002, Στατιστική για Οικονομολόγους, Εκδόσεις Κιόρουγλου, Ιωάννινα (κωδικός Εύδοξου 3542, ISBN: 960-91661-0-5, κωδικός στον Εύδοξο 3542) Χάλκος Γ., 2011, Στατιστική: Θεωρία & Εφαρμογές στην Χρήση Στατιστική Πακέτων σε Υπολογιστή, Εκδόσεις Τυπωθύτω (κωδικός Εύδοξου 12636580, ISBN: 978-960-402-394-3) Field, A., 2015, H διερεύνυση της Στατιστικής με τη χρήση του SPSS της ΙΒΜ, Εκδόσεις Προπομπός (ISBN, 978-618-5036-17-1, κωδικός στον Εύδοξο 50658563) Παπαδήμας, Ο, Κοίλιας, Χ., 2002, Εφαρμοσμένη Στατιστική, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, Αθήνα (κωδικός Εύδοξου 3365, ISBN: 960-7981-01-4, κωδικός στον Εύδοξο 3365) Χαλικιάς, Ι., Στατιστική: Μέθοδοι Ανάλυσης και Επιχειρηματικές Αποφάσεις, εκδόσεις Rosili, 2001. Spiegel, M.R., Stephens, L.J. Στατιστική, 3η έκδοση, Σειρά Schaum, εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη, 1999. Newbold, P., Statistics for Economics and Business, Prentice Hall, 1995 |