
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ Ι.txt
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διαλέξεις και Εργασίες | 3 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Γενικού υπόβαθρου, υποχρεωτικό |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | OXI |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Στο μάθημα αυτό παρουσιάζονται τα εργαλεία εκείνα των μαθηματικών που απαιτούνται ή είναι χρήσιμα στην οικονομική ανάλυση. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να Χρησιμοποιούν εργαλεία της γραμμικής άλγεβρας (διανύσματα, πίνακες, πράξεις διανυσμάτων και πινάκων, ιδιότητες πινάκων, λύση γραμμικών συστημάτων εξισώσεων, τετραγωνικές μορφές και αριστοποίηση τους - με ή χωρίς περιορισμούς) Αναλύουν μονο-μεταβλητές συναρτήσεις, παραγοντοποιούν, ολοκληρώνουν και βελτιστοποιούν συναρτήσεις με ή χωρίς περιορισμούς. Ερμηνεύουν και να συνδυάζουν τα αποτελέσματα με την οικονομική θεωρία Εφαρμόζουν τα μαθηματικά εργαλεία σε βασικά οικονομικά και στατιστικά προβλήματα.
|
Γενικές Ικανότητες |
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος το μάθημα αποσκοπεί στην απόκτηση και ανάπτυξη των παρακάτω δεξιοτήτων: Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Δυνατότητα σύνθεσης επιστημονικών εργασιών και ικανότητες ανάπτυξης σύνθετης και κριτικής σκέψης, λογικής επιχειρηματολογίας καθώς και επεξεργασίας και ανάλυσης προβλημάτων Ικανότητες αυτόνομης εργασίας, προσαρμογής σε νέες καταστάσεις, και επίδειξης επαγγελματικής, κοινωνικής και ηθικής υπευθυνότητας. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής και εργασία σε διεθνές και διεπιστημονικό περιβάλλον. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής, επαγωγικής σκέψης και νέων ερευνητικών ιδεών. Δυνατότητα λήψης αποφάσεων, ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων. Δυνατότητα σύνθεσης επιστημονικών εργασιών και Θέματα άλγεβρας (διανύσματα, πίνακες, συστήματα εξισώσεων). Συναρτήσεις (όρια, παράγωγοι, ολοκληρώματα). Βελτιστοποίηση (με ή χωρίς περιορισμούς). Εξισώσεις διαφορών και διαφορικές εξισώσεις και Προγράμματα Μαθηματικών Υπολογισμών. |
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Πρόσωπο με πρόσωπο. Ανοικτές δημόσιες παραδόσεις διαλέξεις στην αίθουσα. | ||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση σύγχρονης και ασύγχρονης τεχνολογίας ως εποπτικού μέσου διδασκαλίας Υποστήριξη μαθησιακής διδασκαλίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eClass |
||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
30% τελικής βαθμολογίας μαθήματος από εξέταση ενδιάμεσης προόδου (εφόσον πραγματοποιηθεί) 70% τελικής βαθμολογίας μαθήματος από τελική γραπτή εξέταση Οι ανωτέρω εξετάσεις για την αξιολόγηση των φοιτητών δύναται να περιλαμβάνουν Ερωτήσεις Κρίσεως που μπορούν να λάβουν τη μορφή Δοκιμασίας Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεων Σύντομης Απάντησης, Επίλυσης Προβλημάτων και θέματα Ανάπτυξης. Επίσης, σημειώνεται ότι η συμμετοχή των φοιτητών στην εξέταση Προόδου είναι προαιρετική. Ανεξαρτήτως συμμετοχής ή μη του φοιτητή στην ενδιάμεση Πρόοδο, ο φοιτητής πρέπει να ολοκληρώσει επιτυχώς την τελική γραπτή εξέταση του μαθήματος με βαθμολογία άνω ή ίσου με 5 στα 10.
|
«Γραμμική Άλγεβρα», Δονάτος Γ. Σ. και Αδάμ Μ. Χ., (Κωδικός στον Εύδοξο 31174) «Οικονομικά Μαθηματικά - Μαθηματικές μέθοδοι στην επιστήμη της οικονομίας και της διοίκησης», Μαρία Μαύρη (Κωδικός στον Εύδοξο 32998962) «Μαθηματικά Οικονομικών Επιστημών», Σαραφόπουλου Γ. και Μυλωνά Ν., (Κωδικός στον Εύδοξο 59382851) «Μαθηματικές Μέθοδοι στα Οικονομικά», Ξεπαπαδέας Α.Π. και Γιαννίκος Ι.Χ. Συναφή επιστημονικά περιοδικά, Εκτός των παραπάνω εγχειριδίων οι φοιτητές μπορούν να συμπληρώσουν τις γνώσεις τους από συναφή διεθνούς εμβέλειας επιστημονικά περιοδικά. |